صوت بر بستر شبکه ( VoIP )

با توجه به ظهور تکنولوژی VoIP قابلیت های بسیاری به سیستم تلفنی اضافه شد، قابلیتهایی که در سانترال های سنتی وجود نداشتند و منحصر به سیستم VoIP و telephony IP می باشند امکانات ویپ نظیر تماس اینترنتی، تلفن نرم افزاری، تماس تصویری، بانکهای داده و بسیاری امکانات دیگر که با این تغییر نسل امکان دستیابی به آنها در قالب تجاری برای استفاده عموم فراهم شد میباشند. چنین تکنولوژی باعث میشود که از هدر رفتن منابع زیادی از سازمان جلوگیری شود و همچنین باعث کمتر آلوده کردن محیط زیست و کاهش استفاده از منابع طبیعی میشود

wifi_calling
dialer_sip

خطوط تلفنی Sip Trunk ( خط 5 رقمی )

امروزه ابزارهای ارتباطی سبب تسهیل و تسریع بر قراری ارتباطات تلفنی شده است، از جمله ابزارهای مورد استفاده جهت ارتباط از راه دور به خطوط تلفنی Sip Trunk می‌توان اشاره کرد که از خطوط اینترنتی به‌جای خطوط تلفنی سنتی (خطوط E1 و خطوط آنالوگ) بهره می‌برند.
خطوط سیپ ترانک (sip Trunk) برخلاف خطوط نسل قدیمی همچون خطوط E1 که برای برقراری تماس از خط اختصاصی استفاده می‌کردند، از بستر شبکه و اینترنت بهره برده که قابلیت انتقال و مدیریت چندین تماس تلفنی همزمان را دارند.

مرکز تلفن سانترال ( PBX )

به عنوان اولین و مهم ترین نقطه ارتباطی بین هر سازمان و مشتریان آن سازمان تعریف می‌شود. دلیل فزاینده محبوبیت مراکز تماس در جوامع امروزی،متمرکز بودن سازمان ها و پشتیبانی گسترده آن ها می باشد.
کلیت این مراکز حول محور مدیریت تماس ها می باشد. به گونه ای که خدماتی مانند: تلفن گویا، صندوق صوتی، مدیریت ارتباط با مشتریان(CRM)، و …. را پشتیبانی می کند. از جمله این مراکز می توان به سانترال های شرکت پاناسونیک، مراکز متن باز(open source) Asterisk، زیمنس و … اشاره نمود.

support_agent
فهرست